پایگاه اطلاع رسانی بخشداری مرکزی شهرستان کاشمر

وب سایت خبری و اطلاع رسانی روستایی بخش مرکزی شهرستان کاشمر

پایگاه اطلاع رسانی بخشداری مرکزی شهرستان کاشمر

وب سایت خبری و اطلاع رسانی روستایی بخش مرکزی شهرستان کاشمر

آخرین مطالب

باشگاه ورزشی ذوالفقاربسیج شهدای روستای قوژد

دوشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۵۵ ب.ظ

بازدیداعضای هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی بخش مرکزی از باشگاه رزمی ذوالفقارروستای قوژد

تکواندو یک ورزش رزمی کره‌ای و یکی از ورزشهای المپیکی است. تکواندو دارای بیشترین تعداد ورزشکار در میان ورزشهای رزمی در سراسر دنیا است.تکواندو یک رشته رزمی مدرن محسوب می‌شود که پس از جنگ جهانی دوم با کوشش استادان هنرهای رزمی کره جنوبی و با تلفیق رشته‌ اوکیناوایی کاراته به ویژه سبک شوتوکان ، هنرهای رزمی چینی و هنرهای رزمی سنتی کره‌ای همچون تکیون و سوباک پایه‌گذاری شد. استیل خاص این رشته هجومی که متکی بر ضربات پا با حداکثر قدرت و سرعت است و بر حفظ فاصله فیزیکی با دشمن و طراحی فنون برای دور کردن مهاجم تاکید دارد، آن را از تمام سبک‌های رزمی موجود در دنیا متمایز می‌کند.

از سال 1355 ورزش تکواندو وارد ایران شد و ورزشکاران ایرانی به سرعت در این رشته پیشرفت نمودند و با کسب عناوین مختلف جهانی هم اکنون یکی از دوقدرت برتر تکواندو در دنیا هستند.

چند سالی است که آب انبار قدیمی روستای قوژد تبدیل به باشگاه ورزشی توسط گروه ورزشی کانون فرهنگی هنری نورالثقلین مسجد جامع روستای قوژد و رزمی شده است :

آقای حسن علیپور از ورزشکاران و پیشکسوتان روستای قوژد که هنوز هم به صورت فعال و حرفه ای به ورزش می پردازند در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی روستای قوژد دبیرهیئت ورزش روستایی شهرستان آقای جعفرنژاددر رابطه با سابقه باشگاه گفتند :

آب انبار قدیمی روستای قوژد با قدمتی 200 ساله در مرکز روستای قوژد قرار دارد و تا چند سال پیش و قبل از لوله کشی آب شرب ، قسمت زیادی از آب آشامیدنی روستا را تامین میکرده است .

در سال 1372 با مشورت علما و بزرگان روستا و مرحوم حاج آقا اسعدی و حاج برات علی علی نژاد ( شورای اسلامی ) با کسب اجازه کتبی از امام جمعه محترم وقت شهرستان کاشمر (حاج آقای شهمیری )  ، آب انبار قدیمی روستای قوژد با همت و زحمات فراوان جوانان و ورزشکاران روستا تغییر کاربری داده شد و به باشگاه فرهنگی ورزشی تبدیل شد . قابل به ذکر است که با توجه به سفتی و محکمی دیوار ( استفاده از ساروج و آهک و خاکستر ) این کار نیاز به تلاش و مداومت زیادی داشت که به خواست خداوند و با تلاش زیاد انجام گرفت و به دست مرحوم حاج آقای صفایی افتتاح گردید .

در سال 1388 و با همکاری آقای محمد شریعت (مدیر کانون نورالثقلین مسجد جامع روستا )سالن باشگاه توسعه یافت و اتاق رختکن هم به آن افزوده گردید و سپس با مساعدت جناب آقای روشندل ریاست محترم اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشمر به تاتامی (کف پوش ) مجهز شد.

از آن زمان تاکنون در حدود 500 نفر از جوانان و نوجوانان روستا آموزش دیدند که از میان آنها 200 نفر کمربند گرفتند که ایشان در مسابقات گوناگون شهرستان و استان شرکت کردند که مقامهای اول تا سوم استان را کسب نمودند .

در حال حاضر علاقه مندان به ورزش مهیج تکواندو می توانند برای شرکت در این رشته ثبت نام کنند .

هم اکنون جوانان مسجد جامع روستا عضو گروه ورزش رزمی باشگاه در این سالن مشغول به ورزش مهیج تکواندو و گاهی اوقات بازی والیبال می باشند .


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۹
خبرنگارحوزه روستایی شهرستان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی