پایگاه اطلاع رسانی بخشداری مرکزی شهرستان کاشمر

وب سایت خبری و اطلاع رسانی روستایی بخش مرکزی شهرستان کاشمر

پایگاه اطلاع رسانی بخشداری مرکزی شهرستان کاشمر

وب سایت خبری و اطلاع رسانی روستایی بخش مرکزی شهرستان کاشمر

آخرین مطالب

مدیر کل دفتر روستایی و شوراهای اسلامی استانداری خراسان رضوی گفت: شوراهای اسلامی با تدوین سند چشم انداز برای توسعه روستا از روزمرگی پرهیز کنند.
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی بخشداری مرکزی روستایی شهرستان کاشمر، اسماعیل نورمحمدی در همایش نکوداشت مقام شورا با حضور شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و کوهسرخ کاشمر در تالار چوبدار ریوش اظهار داشت: شما به عنوان اعضای شوراهای اسلامی باید قدر خودتان را بدانید چرا که امروز مسئولیت گره گشایی از کار مردم و پیگیری توسعه عمران و آبادانی روستاها را بر عهده دارید.

وی با بیان این که امسال آخرین سال فعالیت شوراهای اسلامی در دوره چهارم است ابراز داشت: همه شما باید از این فرصتی که در اختیارتان قرار گرفته نهایت استفاده را انجام دهید و در راستای خدمت رسانی و کمک به اهالی روستای خود گام بردارید.

مدیر کل دفتر روستایی و شوراهای اسلامی استانداری با تأکید بر به روز بودن اطلاعات اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران در روستاها از آخرین قوانین، بخشنامه ها و دستورالعمل ها یادآور شد: قطعا آگاهی از موارد منجر به فراهم شدن زمینه برای خدمت به مردم و اجرای طرح های توسعه ای و عمرانی در روستا می شود به طوری که سال گذشته تعدادی از روستاها موفق به دریافت 30 هزار تن قیر رایگان و اجرای آسفالت معابر روستایی شدند.

وی با بیان این که هر روستا باید علاوه بر برنامه کاری یک ساله، دارای یک سند چشم انداز برای توسعه و عمران روستا داشته باشد تصریح کرد: وجود این برنامه و سند مانع از روزمرگی اعضای شورای اسلامی می شود.

نورمحمدی با اشاره به این که ما برای توزیع اعتبار و معجزه نیامده ایم ابراز داشت: با توجه به تأکیدات استاندار و معاونت عمرانی استانداری مبنی بر تدوین برنامه پنج ساله در روستاها انتظار داریم هر روستا یک برنامه توسعه تدوین شده داشته باشد تا در صورت حضور یک مسئول در روستا بتوانند نیازها و خواسته های روستا را در قالب یک برنامه کارشناسی شده ارائه دهند.

وی با بیان این که در حال حاضر 29 روستا در خراسان رضوی به عنوان الگو و نمونه انتخاب شده اند تا با برنامه ریزی بر اساس نیاز روستا و بهره گیری از ظرفیت، توانمندی و مشاوره نخبگان روستا درخواست هایی که قابلیت اجرایی در روستا را دارد ارائه دهند و در این زمینه از تسهیلات دولتی برای اجرای آن بهره مند شوند تصریح کرد: همیشه مشارکت، بحث مالی نیست بلکه بهره گیری از مشورت نخبگان و افراد صاحب نظر در راستای توسعه و عمران روستا می تواند زمینه ساز اقدامات و فعالیت های خوبی باشد.

مدیر کل دفتر روستایی و شوراهای اسلامی استانداری خراسان رضوی با ابراز تأسف از این که در برخی روستاها علیرغم این که شورا، دهیار را انتخاب می کند اما هر کدام به طور جداگانه در سطح روستا فعالیت می کنند گفت: اگر شورا و دهیاری در یک روستا با هم هماهنگ و تعامل نداشته باشند هیچگاه دستگاه های اجرایی نیز برای آنها تره خورد نمی کنند؛ لذا در راستای رسیدن به اهداف و برنامه های توسعه و عمرانی در روستا و استفاده از خدمات سایر دستگاه ها ایجاد تعامل و همکاری امری ضروری است.

وی با بیان این که برای احداث و تکمیل ساختمان 6 دهیاری روستا در بخش کوهسرخ در سال جاری اعتبارات مورد نیاز را اختصاص خواهیم داد گفت: به منظور فراهم کردن محیط ورزشی برای جوانان روستایی، در هر بخش احداث یک سالن ورزشی را در سال جاری در دستور کار قرار دادیم.

نورمحمدی با انتقاد از اجرای طرح های هادی روستایی توسط بنیاد مسکن و نیز دریافت مبالغ مربوط به تغییر کاربری وفروش زمین ها در سطح روستاها افزود: متأسفانه روند اجرای طرح های هادی در روستاها رضایت بخش نیست به طوری که از اجرای فاز اول اجرای طرح هادی در 300 روستا حدود 10 سال گذشته است و اگر روند تخصیص اعتبار به همین منوال ادامه یابد اجرای طرح هادی در روستاها بیش از 60 سال طول می کشد.

مدیر کل دفتر روستایی و شوراهای اسلامی استانداری خراسان رضوی با بیان این که در بحث آبرسانی روستایی با تخصیص 500 میلیون دلار از صندوق توسعه شاهد اقدامات خوبی خواهیم بود گفت: سهم خراسان رضوی از این اعتبارات 110 میلیارد تومان است که در قالب مجتمع ها و شبکه های آبرسانی روستایی در سطح استان هزینه خواهد شد.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۴
خبرنگارحوزه روستایی شهرستان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی