پایگاه اطلاع رسانی بخشداری مرکزی شهرستان کاشمر

وب سایت خبری و اطلاع رسانی روستایی بخش مرکزی شهرستان کاشمر

پایگاه اطلاع رسانی بخشداری مرکزی شهرستان کاشمر

وب سایت خبری و اطلاع رسانی روستایی بخش مرکزی شهرستان کاشمر

آخرین مطالب

نماینده منتخب مردم کاشمر در مجالس شورای اسلامی با تأکید بر این که نگاه مسئولان باید به روستاها تغییر کند گفت: مهمترین علت عقب ماندگی و عدم رسیدگی به روستاها نبود مدیریت واحد برای توسعه روستاست.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی بخشداری مرکزی حوزه روستایی شهرستان ، بهروز بنیادی امروز در همایش نکوداشت مقام شورا با حضور شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و کوهسرخ کاشمر در تالار چوبدار ریوش اظهار داشت: نهاد شورا که توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی بنا شده امروز افتخار بزرگی است که از خرد جمعی و نیروهای مردمی و مشارکت همگانی در سرنوشت مملکت که توسط امام پیش بینی شده و در قانون اساسی به آن پرداخته شده است بهره می بریم.

وی با بیان این که امروز بعد از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب باید اذعان کنیم که آن طور که باید به روستاها رسیدگی نشده است افزود: مهم ترین و اصلی ترین علت رسیدگی به روستاها نبود مدیریت واحد برای توسعه روستاها بوده است.

منتخب مردم کاشمر در مجلس دهم با بیان این که جهاد سازندگی در بسیاری از امور زیربنایی روستاها اقدامات و فعالیت های خوبی انجام داده است خاطر نشان کرد: در حال حاضر خدمات دهی در روستاها گسسته شده به طوری که آب، برق، مسکن، کشاورزی و راه هر کدام توسط مجموعه های اداری مجزا اداره می شود و در این راستا شوراهای اسلامی روستا را برای پیگیری این امور با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان این که تلاش خواهیم کرد در مجلس دهم با همکاری و تعامل با دولت در راستای رفع مشکلات توسعه ای و ایجاد مدیریت واحد در روستاها گام برداریم یادآور شد: امروز نقش شوراها در روستاها به دلیل این که به لحاظ تصمیم گیری و اجرایی قابل اعتنا نیست باید شرایطی فراهم شود که شوراها در سطح روستا قدرت تصمیم گیری و اجرا داشته باشند تا راحت تر بتوانند در راستای پیگیری و رفع مشکلات فعالیت کنند.

بنیادی با اشاره به این که از مسئولان انتظار داریم در خصوص عدم رفع مشکلات در روستاها پس از بررسی دقیق به روستائیان جواب قانع کننده ارائه دهند تصریح کرد: مسئولان باید نگاه شان را نسبت به روستا و روستائیان تغییر دهند و تلاش کنند خدمات مطلوب و بهتری به جامعه روستایی داشته باشند.

وی ناآشنا بودن به قوانین را از آسیب های جدی در شوراهای اسلامی دانست و گفت: اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران نباید خودشان را فارغ از آموزش بدانند بکله درجهت خدمت به روستائیان باید در پی کسب اطلاعات به روز در خصوص قوانین، دستور العمل ها و بخشنامه ها باشند.

نماینده منتخب مردم کاشمر، خلیل آباد و بردسکن با تأکید بر بهره گیری و استفاده از خرد جمعی برای توسعه و عمران آبادانی روستا افزود: در این راستا باید از ظرفیت جوانان تحصیلکرده روستا در بخش های مختلف برای اجرای طرح ها و پروژه هایی که قرار است در سطح روستا پیاده شود استفاده کنند.

وی بیمه اعضای شوراهای اسلامی روستا، درگیری کشاورزان با منابع طبیعی، ترک تحصیل دختران به جهت عدم برگزاری کلاس های درس در محل روستا، سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی، مسکن امن ومدارس فرسوده را از مهمترین مشکلات و دغدغه های روستائیان در بخش 28 هزار نفری کوهسرخ عنوان کرد و اظهار داشت: انتظار روستائیان این است که مدیران ادارات و دستگاه ها جسارت داشته باشند و از حقوق شان دفاع کنند.

بنیادی با تأکید بر این که در سخنرانی ها از کلمه مردم استفاده می کنیم اما وقتی قرار است خدمتی به آنها انجام دهیم جوهر خودکارمان تمام می شود و یا دستمان می لرزد تصریح کرد: انتظار می رود مدیران مقاومت بیشتری در دفاع از حقوق مردم در مقابل مسئولا استانی و بالادستی خود داشته باشند و همان طور که در برابر مردم گاهی اخم می کنند در راستای حمایت و دفاع از حقوق مردم در مقابل مسئولان بالادستی خود اخم کنند و بر دفاع از حقوق مردم پافشاری کنند.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۴
خبرنگارحوزه روستایی شهرستان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی